Skripta věnovaná aplikacím podnikové informatiky se zaměřují na přehled nejpodstatnějších typů aplikací, jejich klasifikaci a jejich základní charakteristiky. Vychází z toho, že aplikace jsou klíčovým prvkem podnikové informatiky z pohledu jejích uživatelů, neboť uživatelé přicházejí do bezprostředního vztahu s informatikou právě prostřednictvím...
The book of Business English is a treasure for those who want to acquire knowledge of facts and English vocabulary referring to the basic spheres of business that you cannot avoid while working in an international companies and institutions.
Cílem učebního textu je seznámit čtenáře s vybranými problémy daňové teorie a politiky.
Skripta „DĚJINY PODNIKÁNÍ“ vznikla na základě pochopení autorky stejnojmenné vysokoškolské, zatím nevydané, učebnice stejného názvu, paní profesorky Jana Geršlové a jejího nakladatele Kamila Maříka z nakladatelství Professional Publishing.
Touto publikací Vám představujeme učební pomůcku pro studium finanční analýzy pro studenty bakalářských a magisterských programů na Vysoké škole ekonomie a managementu s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Předkládaná publikace přináší ucelený pohled na oblast řízení kvality, zabývá se tedy otázkou, jak systematicky zajistit kvalitu pro zákazníka.
Cílem této publikace je seznámit studenty bakalářských kurzů s metodami a nástroji manažerského controllingu, který slouží v podnikové praxi jako podpora pro manažerské rozhodování a podnikové řízení.
Text předkládá pojetí marketingu jako specifického přístupu trhu, ve kterém je zásadní postavení zákazníka, s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Tato učebnice je vydána pro výuku předmětu „Obchodní právo“. Učebnice popisuje právní úpravu platnou k 31. 5. 2012.
Skripta se zaměřuji na stručný úvod do velmi moderní a intenzívně se rozvíjející oblasti zvané Business Intelligence (BI), jejímž cílem je co nejhlouběji analyzovat rozsáhlá data a o výsledku podat zpravodajství vedoucím pracovníkům zodpovědným za řízení a plánování.
Publikace je vhodná pro studenty bakalářských i magisterských programů vysokých škol ekonomického zaměření, ale také zájemcům z řad odborné veřejnosti, s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Projekt „EVROPSKÁ UNIE“ je bezesporu projektem ambiciózním, v současné době zatím ojedinělým a vzhledem ke skutečnosti, že při jeho realizaci hrála téměř vždy větší roli politika než ekonomie, i vnitřně rozporným.
Cílem autorů je podat ucelený výklad souvislostí, kterých by si měli být vědomi pracovníci podnikové praxe dříve, než přistoupí ke sjednání obchodní transakce tak, aby mohla být ekonomicky úspěšná.
Úvodní část učebního textu Logika a matematika pro ekonomy je věnována logice a jejím základním částem, tj. výrokovému a predikátovému počtu, s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Cílem učebního textu je seznámit studenty s potřebnými znalostmi v účetnictví podnikatelských subjektů s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
This book is intended to be a preparation course for the A1 exam of general English at University of Economics and Management (VŠEM).
Cílem publikace je představit možné přístupy k procesům řízení rizik. Publikace uvádí přehled možných postupů při identifikaci a analýze rizik a při implementaci opatření v relevantních oblastech života podniku.
Učební text ve čtrnácti kapitolách s využitím sto sedmi přiklady a šesti případových studií komplexně seznamuje čtenáře s moderním přístupem k marketingovému výzkumu, a to s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Předkládaná učebnice klade důraz na otázky ekonomického růstu a konkurenceschopnosti s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Cílem textu je poskytnout studentům souhrnný podklad pro předmět ICT Strategie a pro další předměty, které se obsahově s textem překrývají. Text popisuje informatiku jako integrální součást řízení firmy.
Management změny je publikací, jejímž základním cílem je přiblížit čtenářům hlavní principy řízení změn ve firmách.
Učební text pokrývá základy vysokoškolské matematiky a je kombinací klasické učebnice a sbírky úloh, s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Učební text tvoří základ pro orientaci v celé problematice účetnictví s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Cílem předkládaného textu je seznámit čtenáře s vybranými problémy veřejných financí.
Diese Übungsgrammatik ist für die Studierenden als Vorbereitung auf die Prüfung in Deutsch N1 gedacht.
Učební text seznamuje čtenáře se všemi nejdůležitějšími okruhy makroekonomické problematiky na úrovni základních kurzů makroekonomie standardně vyučovaných na vysokých školách s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Cílem učebního textu Management změny je poskytnout studujícím manažersko-ekonomicky zaměřené vysoké školy základní informace, znalosti a dovednosti na úrovni vysokoškolského studia dané oblasti s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Publikace Statistika pro ekonomy obsahuje přehled základních statistických metod použitelných při analýzách ekonomických dat, a je proto určena pro vzdělávání ekonomů, manažerů a také pro studenty kurzů statistiky na ekonomických fakultách s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Aktualizované vydání studijního textu Finanční a právní aspekty obchodních transakcí, ve kterých je zohleněna právní rekodifikace.
Cílem této publikace je seznámit studenty bakalářských kurzů s metodami a nástroji manažerského controllingu, který slouží v podnikové praxi jako podpora pro manažerské rozhodování a podnikové řízení.
Publikace je určena všem, kteří se potřebují rychle orientovat v účetních výkazech podnikatelů a chtějí se seznámit se základními principy českého účetnictví.
Cílem publikace je ukázat studentům hospodářské dění nejen v národním, ale i celosvětovém měřítku jako proces, který není jen procesem ekonomickým, ale je z velké části ovlivňován politikou, s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Vytvořeno s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium). Zadíváme-li se na obsah, strukturu či rozsah materiálů v manažerských oborech kterékoliv ze škol, které se této výuce věnují, nemůžeme jinak než konstatovat, že se dostáváme do jen obtížně řešitelné situace; v tomto smyslu by měl manažer znát a...
Učební text pro modul Reklama a Public Relations se skládá ze čtyř částí: společného úvodu pro modul, části média a reklamní prostředí, Public Relations a konečně závěrečné reklamní plánování a strategie. Přestože je každou část možné využít samostatně, jednotlivé kapitoly na sebe navazují a vzájemně souvisí.
Navazuje na učebnici z roku 2007 autora Petra Zimy „Základy práva“ a znalost v ní uvedené problematiky předpokládá. Obsahově se přidržuje učebnic vydaných pro výuku předmětu „Obchodní právo“ na vysokých školách neprávnického směru, především na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Získané znalosti budou využitelné při efektivním řešení běžných i mimořádných úkolů v kancelářské práci manažera na nižší a střední pozici.
Publikace Mezinárodní standardy účetního výkaznictví je zaměřena na vybrané Mezinárodních standardy účetního výkaznictví. Obsahuje základní východiska Koncepčního rámce, shrnuje oceňovací přístupy používané napříč IFRS.
Učební text seznamuje čtenáře se všemi nejdůležitějšími okruhy mikroekonomické problematiky na úrovni základních kurzů mikroekonomie standardně vyučovaných na vysokých školách s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Cílem učebního textu je rozvíjet kulturologické pojetí podniku a podnikového managementu v národním i mezinárodním prostředí, zdůraznit význam podnikové kultury pro celkovou výkonnost, akcentovat roli společenské odpovědnosti a význam uplatňování etických standardů a kodexů v organizační kultuře s využitím pravidel pro texty...
Cílem tohoto textu je srozumutelnou formou umožnit studentům pochopení principů finančních trhů a pomoci jim se v dalším prohlubování znalostí zorientovat.
Publikace je vhodná pro studenty bakalářských i magisterských programů vysokých škol ekonomického zaměření, ale také zájemcům z řad odborné veřejnosti, s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Publikace přibližuje základní logické a matematické systematické postupy při sběru, zpracování a analýze dat i při vyhodnocování a práci s informacemi jak kvalitativními, tak i kvantitativními s důrazem na ekonomické aplikace.
Cíle předmětu „ORGANIZACE A ŘÍZENÍ OBCHODU“ jsou definovány takto:„Na bázi poskytnutých teoretických informací a jejich propojení s firemní praxí dát studentům výhodu celkového přehledu a možnosti pochopení postavení, role, funkce, nutných návazností, atp. obchodních činností v kontextu práce podniku. “
Čtenáři se do rukou dostává publikace s názvem Manažerská ekonomie (pokročilý kurz). Její ambicí je teoreticky pokrýt výkladovou formou problematiku ze stejnojmenného kursu, který volně navazuje na základní kurs Makroekonomie.
Zpracováno s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium). Dobrá znalost chování spotřebitelů je zásadní podmínkou pro úspěšnou tržní orientaci.
Cílem textu je poskytnout studentům souhrnný podklad pro předmět ICT Strategie a pro další předměty, které se obsahově s textem překrývají. Text popisuje informatiku jako integrální součást řízení firmy.
Uplatňování etického chování v podnikání je důležitou součástí podnikatelské činnosti nejen v dnešní době, ale zabývali se jí již filozofové a vědci od starověku.
Sociologie je disciplína, která se zabývá jedinci, skupinami, vztahy mezi lidmi a celými společnostmi.
Předložený text se soustřeďuje na integraci ekonomických a sociálních inovací v sociálních business strategiích ve firemním sektoru.
Publikace seznamuje studenty s obecnými a aktuálními otázkami 21. století, soudobým politickým uspořádáním, vztahem člověka (občana) a veřejné moci. Pozornost je věnována postavení státu a soukromých korporací v mezinárodních vztazích a výzvám nového poměru sil mezi státy a mimo státy.
Základní funkční oblastí organizace jsou produkční procesy, jejichž výsledky (produkty) jsou základním prostředkem dosahování cílů organizace s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Sborník studentských příspěvků v rámci konference Enterpreneurial Spirit (Trends in economics and Marketing and Management) konané v dubnu 2014.
Komunikační dovednosti nás provázejí v osobním, pracovním i společenském životě, mnohdy spolurozhodujío naší prožívané radosti, úspěchu a spokojenosti, či naopak. Komunikační dovednosti vycházejínejen z našeho osobnostního vybavení, které je podmíněno jak vrozenými vlastnostmi, tak vlivemsociálního učení.
Čtenáři se do rukou dostává publikace s názvem Manažerská ekonomie (pokročilý kurz). Její ambicí je teoreticky pokrýt výkladovou formou problematiku ze stejnojmenného kursu, který volně navazuje na základní kurs Makroekonomie.
Cílem publikace je seznámení se s obecnými a aktuálními otázkami hmotného i procesního práva a s jejich řešením v praktickém životě.
Tato kniha vám poskytne základní orientaci ve spletitém světě mezinárodního marketingu.
Předkládaná publikace Rozvoj lidských zdrojů představuje základní literaturu zabývající se problematikou vzdělávání zaměstnanců, jejich rozvoje, řízení kariéry, talent managementu, managementu mobility zaměstnanců, znalostního managementu a managementu kontinuity znalostí.
Publikace je zaměřena zejména na analýzu faktorů konkurenceschopnosti české ekonomiky v mezinárodním srovnání a na identifikaci souvisejících hospodářsko-politických implikací pro podporu ekonomického dohánění a přechodu na znalostně založenou ekonomiku.
Skripta jsou zaměřena na srozumitelný výklad důležitých pojmů v oblasti zpracování dat a na objasnění všech souvislostí mezi těmito pojmy.
Strategický marketing je procesem a systematickým manažerským přístupem zacíleným primárně na umístění konkrétního produkčního systému na konkrétním trhu.
Tato publikace je stručným úvodem do studia sociologie. Má za úkol seznámit studenty se základními sociologickými teoriemi a paradigmaty, základním sociologickým pojmoslovím a významnými sociology.
Ambicí tohoto učebního textu není rozvíjet finanční a pojistnou matematiku jako vědeckou disciplínu, ale prakticky vysvětlovat a zároveň vždy aplikovat jednotlivé příklady a pojmy.
Skripta ukazuje čtenáři základní logické a matematické systematické postupy při sběru, zpracování a analýze dat i při vyhodnocování a práci s informacemi jak kvalitativními, tak i kvantitativními s důrazem na ekonomické aplikace.
Hned na úvod by autor rád zdůraznil, že se v tomto případě nejedná o standardní učební text, aninemá ambice se něčím takovým stát. Představuje pouze doplněk k portálu s označením MBI-AF nabízejícíuživateli podklady a podporu pro řízení a řešení problémů spojených s rozvojem a využitíminformačních systémů v praxi.
Učební text poskytuje čtenáři základní informace z oblasti strategického managementu na úrovni vysokoškolského studia manažersko-ekonomického zaměření s využitím pravidel pro texty prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Studijní text „Dějiny podnikání“ je textem, který vznikl na základě stejnojmenné učebnice a je rozdělen do tří relativně samostatných částí tak, aby odpovídal logice výuky managementu na Vysoké škole ekonomie a managementu.
Učební text představuje čtenářům základní otázky týkající se podnikové ekonomiky.
Vysokoškolská učebnice poskytuje studentům úvod do kombinatoriky, teorie pravděpodobnosti, náhodné veličiny a matematické statistiky.
Učební text mapuje a vysvětluje základní i pokročilé principy finančního managementu, a to v rozsahu, který je nezbytný pro úspěšné zvládnutí této problematiky nejen v rámci jednotlivých finančně zaměřených modulů a předmětů na VŠEM, ale zejména v běžné manažerské praxi. K dispozici v průběhu října 2014.
Cílem této publikace je seznámit studenty magisterských kurzů s metodami a nástroji manažerské ekonomiky, která slouží v podnikové praxi jako podpora manažerského rozhodování a podnikového řízení.
Tento učební text slouží k lepšímu pochopení odlišností mezi různými kulturami a napomáhá předcházet (či řešit) konfliktům, které mohou vznikat při střetu odlišných kultur.
Ve studijním textu Finanční gramotnost bude čtenář seznámen s problematikou finanční gramotnosti a pojmy z oblasti rodinných financí.
Vysokoškolská učebnice poskytuje studentům úvod do kombinatoriky, teorie pravděpodobnosti, náhodné veličiny a matematické statistiky.
Předkládaná publikace přináší ucelený pohled na oblast řízení kvality, bezpečnosti a environmentu. Zabývá se otázkou, jak systematicky zajistit kvalitu pro zákazníka, jak systematicky snižovat znečištění životního prostředí a chránit ho a jak systematicky pečovat o bezpečnost pracovníků a zdraví při práci.
Předkládaná publikace představuje základní studijní literaturu v oblasti řízení lidských zdrojů, zabývající se problematikou jednotlivých personálních činností, které vykonávají manažeři a specialisté řízení lidských zdrojů a představuje nové směry personální práce.
Publikace přináší pohled na oblast masové a mediální komunikace v rovině teorie i praxe.
Cílem učebního textu je seznámit studenty s kroky nezbytnými pro zahájení podnikatelské činnosti a jejím dalším výkonem. Je kladen důraz na pochopení právní úpravy související s nedávnou rekodifikací soukromého práva.
Jak nejlépe uložit peníze? Jakou částku spořit? Do čeho investovat? Jak zhodnotit své finanční prostředky? Ambicí tohoto učebního textu je příklady a pojmy prakticky vysvětlovat a zároveň vždy aplikovat. Naopak si neklade za cíl rozvíjet finanční a pojistnou matematiku jako vědeckou disciplínu.
Rozhodování je jednou z významných oblastí managementu a prolíná prakticky všemi jeho funkcemi. Rozhodování a odpovědnost za rozhodnutí jsou neoddělitelnou součástí manažerské práce.
Aktualizovaný a doplnění text Evropské unie autorů Petra Macha, Ivana Pilipa a Milana Žáka.
Učební text pojímá komplexně problematiku Marketingu lidských zdrojů a nabízí přehled moderních a aktuálních znalostí o této oblasti. Pozornost je věnována internímu i externímu marketingu lidských zdrojů, jeho specifikům v souvislosti s vysokoškolskými studenty, budování značky zaměstnavatele i očekávanými trendy.
Obsahem učebního textu Pracovní právo je výklad problematiky zaměstnávání fyzických osob v pracovněprávních vztazích, jakož i základních institutů, které s pracovněprávními vztahy souvisejí.
Obsahem předložené publikace je principy, metody, pojetí finanční analýzy a komplexních diagnostických nástrojů spolu s finančním managementem.
Kvantitativní výzkum hraje klíčovou roli ve vědeckém zkoumání společenských jevů a je nepostradatelným nástrojem pro porozumění komplexní povahy lidského chování a společnosti jako celku. Učebnice kvantitativního výzkumu se zaměřuje na rozsáhlé pole kvantitativních metod a přístupů ve společenských vědách.
Cíle předmětu „ORGANIZACE A ŘÍZENÍ OBCHODU“ jsou definovány takto:„Na bázi poskytnutých teoretických informací a jejich propojení s firemní praxí dát studentům výhodu celkového přehledu a možnosti pochopení postavení, role, funkce, nutných návazností, atp. obchodních činností v kontextu práce podniku. “
Předkládaný učební text je věnován problematice marketingového výzkumu a výzkumu trhu za účelem cílení segmentů trhu spíš, než jen odlišování se od konkurentů.
Publikace Právo v praxi navazuje na znalosti studentů získané při studiu předmětů, při kterých byly seznámeni se základní právní terminologií a s jednotlivými instituty soukromého a veřejného práva.
Publikace Internetový obchod se věnuje celému procesu od vzniku podnikatelského záměru až po provozování e-shopu. Zahrnuje aspekty marketingové, technické, právní i finanční a snaží se podat ucelený výklad problematiky internetového obchodu v kontextu e-commerce.
Předkládaná učebnice představuje základní studijní literaturu v oblasti práva Evropské unie.
Sborník studentských příspěvků v rámci konference Enterpreneurial Spirit IV. konané v květnu 2017.
Učební text Smluvní právo prohlubuje znalosti studentů v oblasti práva závazkového. Zejména v oblasti smluvních závazků přinesla významné změny rekodifikace soukromého práva, neboť došlo ke sjednocení pravidel občanskoprávních a obchodněprávních závazků.
Učební text Ekonomika podniku nabízí svým čtenářům úvod do základních kategorií ekonomiky podniku, podnikání, životního cyklu podniku a determinant ekonomického podnikového rozhodování. Po prostudování textu bude tedy čtenář obeznámen se základními aspekty podnikání a podnikového řízení, které mu mohou napomoci i při zahájení vlastní podnikatelské činnosti.
Studijní text je určen pro potřeby prezenčního/kombinovaného/distančního studia (určené pro samostudium).
Učební text Logistika je úvodním materiálem pro posluchače, kteří se zabývají studiem problematiky obchodních vztahů a operacemi, které s vnějšími vztahy souvisejí.
Nová média nemění podstatu obhajoby postojů před poznáním. Ať se jedná o komunikaci mezi osobami šířenou mobilními telefony, sociálními médii, tlakem guerilla bannerů, či komunit. Z uvedeného výčtu médií a přenosů informace vyplývá, že tlak (médií a zpráv) pomáhá rozlišit vnímané hodnoty na opačných extrémech dvojkonkrétních konstruktů.
Cílem a účelem této učební pomůcky je představit studentům a všem čtenářům stávající právní úpravu elektronického právního jednání, relevantní pro jeho uplatňování v českém právu a kontextu.
Učební text Manažerský controlling představuje controlling jako nedílnou součást moderních systémů řízení, jehož klíčovou rolí je podpora managementu při plánovacích a rozhodovacích procesech.
Management je širokou oblastí, která zahrnuje řadu činností – ovládání manažerských funkcí, rolí a dovedností, schopnosti sebeřízení i řízení a vedení ostatních, schopnost pracovat ve stresu, zacházet s časem, být kreativní a inovativní a v dnešním světě také zaměřený na sociální odpovědnost.
Cílem předloženého učebního textu je podat studentům a dalším zájemcům základní informace týkající se public relations jakožto nástroje marketingové komunikace.
Učební text projektový management seznamuje čtenáře se základními pojmy a principy projektového řízení.
Studijní materiál s názvem Vyjednávání a řešení konfliktů, který se Vám dostává do rukou, byl vytvořen za účelem podpory studia stejnojmenného předmětu na Vysoké škole ekonomie a managementu. Skripta postihují obecně oblast řešení konfliktů a dále jsou orientována blíže na problematiku mediace a vyjednávání.
Učební text poskytuje studentům úvod do základů digitálního marketingu.
Ekonomie se dělí na mikroekonomii a makroekonomii. Mikroekonomie se zabývá zkoumáním určitých mikroekonomických subjektů. Kdo jsou tyto subjekty a kdo mezi ně patří? Na to nalezneme společně odpověď.
Učební text Právo ochrany osobních údajů seznamuje studenty s problematikou ochrany osobních údajů. V této oblasti přineslo významné změny zejména přijetí nařízení, které je známé pod zkratkou GDPR, a které reguluje zpracování osobních údajů na úrovni celé Evropské unie.
Globalizační proces je přirozený proces, který je nevyhnutelný a který mimo jiné pozitivně ovlivňuje další vývoj globálního podnikání.
Monografie je určena především prognostikům, nicméně určité části jsou přínosné i pro ovětví "trénování robotů".
Cílem učebnice je ukázat studentům hospodářské dění jako proces, který není pouze procesem ekonomickým, ale je z velké části ovlivňován politikou. V teoretické rovině zahrnuje hospodářská politika řadu poznatků z politologie, sociologie, psychologie a práva a to vše v historickém kontextu.
Tento učební text je základní učební oporou pro studium předmětu Politologie a mezinárodní vztahy na Vysoké škole ekonomie a managementu. Je zde představena politologie jako věda a její základní témata, a to se zdůrazněním těch prvků užitečných i pro ty, kteří se politologií profesionálně zabývat neplánují.
Manažerská ekonomika rekapituluje, rozvíjí a doplňuje informace o finančních aspektech řízení podnikových procesů.
Podnikatelská etika jako multidisciplinární pole akademického bádání se zabývá zkoumáním hodnot a principů, které usměrňují rozhodování a jednání v situacích, kdy existuje možnost volby prostřednictvím svobodné vůle.
Marketingová strategie a plánování pomáhá budoucím pracovníkům v marketingu a především v marketingové komunikaci na straně zadavatelů či marketingových agentur při základní orientaci v plánování marketingové komunikace a především reklamy.
Učební text seznamuje čtenáře se základními problémy, týkajícími se světového hospodářství, historických aspektů jeho vývoje, regionálního uspořádání světa a globálních problémů, jimž současné lidstvo čelí.
Mezinárodní právo veřejné patří k tradičně vyučovaným předmětům, o kterých by měli mít povědomí studenti jak právních, tak i ekonomických oborů vysokých škol.
Publikace shrnuje základní poznatky psychologické vědy, podává ucelený přehled o vývoji psychologie jako oboru, mapuje jeho vznik a vnitřní diferenciaci.
Předkládaná učebnice makroekonomické analýzy má poskytnout studentům ucelený pohled na otázky ekonomického vývoje zemí a prohloubit jejich schopnost chápat vnitřní i vnější příčiny a souvislosti.
Sociologie řízení poskytuje základní přehled o sociologické aplikaci, která má za úkol využití obecných sociologických poznatků v praxi.
Skripta „DĚJINY PODNIKÁNÍ“ jsou rozšířeným a doplněným textem stejného názvu. Na jejich zpracování se podíleli tři autoři: Martin Macháček napsal kapitolu druhou, Pavel Štrach kapitolu třetí a Jana Geršlová, která stála u zrodu celé učebnice
Předkládaná publikace poskytuje studentům přehled o problematice systémů řízení. Důraz je kladen na systém řízení kvality (QMS), systém řízení bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci (BOZP) a systém řízení environmentu (EMS).
Předložený text se soustřeďuje na integraci ekonomických a sociálních inovací v sociálních business strategiích ve firemním sektoru.
Sborník studentských příspěvků v rámci konference Enterpreneurial Spirit V. konané v dubnu 2018.
Učebnice Vnější ekonomické prostředí je koncipována jako doprovodný text ke studiu stejnojmenného předmětu na Vysoké škole ekonomie a managementu. Řazení jednotlivých kapitol a jejich tematické zaměření koresponduje se strukturou stejnojmenného kurzu na bakalářské úrovni.
Postoj strachu z odcizení byl v této monografii zaměněn za rozvojový postoj vysíláním polarizačních apelů pomůckami s ohledem na potenciál situace i příjemce. Cílem bylo enkulturací startupů dosáhnout efektů kreativní destrukce trhu, věrnosti institucionální správě nebo značce.
Publikace přibližuje příčiny a důsledky motivace i demotivace a práce s ní.
Komunikační dovednosti jsou součástí našeho každodenního života. Prostupují oblast osobních, pracovníchi společenských vztahů, umožňují nám tyto vztahy udržovat a dále prohlubovat, taktéž námpomáhají dosahovat našich cílů.
V rámci tohoto učebního textu je představena problematika leadershipu, tedy umění vést lidi. Jedná se o oblast, která nabývá v současné době na významu a je předmětem řady teoretických i praktických studií. Jejich závěry jsou zde sumarizovány, porovnávány a taktéž doplněny o praktická cvičení.
Publikace Řízení lidských zdrojů je zaměřena na klíčové otázky řízení lidských zdrojů, jejichž hlavním cílem je zajistit pracovníky v organizaci.
Každý, ať už si to uvědomuje či nikoliv, činí často ekonomická rozhodnutí, pohybuje se v prostředí trhu i pod vlivem jeho regulací. Znalosti základních zákonitostí a souvislostí v oblasti mikroekonomie přináší nespornou výhodou v podobě možnosti reagovat včas a správným směrem na okolnost a událostí, které ovlivňují člověka nejen s přesahem přes hranice...
Zásady a nástroje sportovního marketingu jsou pro sportovní manažery základními znalostmi, kteréjim umožní umístit svoji organizaci nebo událost na vysoce konkurenčním sportovním trhu. Tentoučební text se zabývá sportovní reklamou a následně dalšími aspekty sportovního marketingu.
Ekonomika zkušeností a zážitků je velmi rychle se rozvíjející oblast ekonomiky a businessu. Ekonomika zkušeností nabízí zážitky nejen jakožto samostatnou ekonomickou nabídku, ale i jako maximum pozitivních zkušeností, které má zákazník získat při každé interakci se značkou.
Vysokoškolská učebnice navazuje v magisterském programu na základní znalosti z hospodářské a sociální politiky na úrovni státu rozšířením, a to jak teoretických, tak i praktických znalostí v prostředí ekonomické integrace a globální ekonomiky.
Publikace Kariérní management představuje základní studijní oporu zabývající se problematikou řízení kariéry a souvisejících oblastí. Důraz je kladen na rozvoj a řízení kompetencí, potenciálu a řízení kariéry pracovníka v organizacích s využitím specifických oblastí lidských zdrojů s potenciálem růstu či odstranění limitů.
Vysokoškolská učebnice marketingový výzkum seznamuje čtenáře s technikami při zjišťování, záznamu a prezentaci nové informace z trhu. Informace o technikách je zdánlivě ústupem od prezentace ucelených případových studií marketingového výzkumu.
V rámci učebního textu je představena problematika procesního managementu. Studenti se seznámí s podstatou procesního řízení a jeho srovnáním s principy funkčního řízení podniku.
Učebnice Marketingová komunikace se zaměřuje na komplexní pochopení této klíčové oblasti marketingu. Zabývá se základními principy a funkcemi marketingové komunikace, a dále detailně rozebírá jednotlivé nástroje, které jsou v této oblasti používány.
Učební text představuje posluchačům pojem strategie podniku, kdy pomáhá syntetizovat předměty s obsahem managementu, marketingu, ekonomiky a statistiky.
Předkládaná publikace Rozvoj lidských zdrojů představuje základ a problematiku vzdělávání zaměstnanců, jejich rozvoje, řízení kariéry, talent managementu, managementu mobility zaměstnanců, znalostního managementu a managementu kontinuity znalostí. Znalost práce s lidskými zdroji a jejich rozvojem je stěžejní oblastní vedoucí ke konkurenceschopnosti.
Publikace se zaměřuje nejen na multikulturní management nadnárodních společností v celé šíři oblastí, to je jejich řízením, pracovnímu působení v nich a zaměstnávání pracovníků z odlišných kultur, ale dotýká se osobního setkávání s odlišnými kulturami každého člověka.
Autor publikace se snaží postihnout základní trendy a vysvětlit příčiny aktuálních problémů. Trh práce je dán do širšího kontextu hospodářské politiky. Je vysvětleno, které oblasti a rozhodnutí hospodářské politiky situaci na pracovním trhu ovlivňují.
Studiem publikace Age Management se seznámíte s přínosy a riziky aplikace age managementu v organizacích a podmínkách řešení v rámci strategického managementu lidských zdrojů.
Předkládaná publikace Řízení lidských zdrojů, zpracovaná kolektivem autorek, představuje základní studijní oporu zabývající se lidských zdrojů problematikou na úrovni magisterského studia.
Lze pomocí CRM získat značnou konkurenční výhodu a zefektivnit podnikání? Určitě!
lidské zdroje jsou tvůrčím faktorem v každé organizaci, protože plánují, vyrábějí, prodávají, kontrolují a uvádějí do pohybu ostatní věcné zdroje. Vlivem těchto skutečností by každá organizace měla dbát o kvalitu svých lidských zdrojů.
Monografie je zaměřena na klíčové oblasti spojené se vzděláváním, jejichž hlavním cílem je formovat kvalitní a kvalifikované pracovní síly.
Po období COVID-19 lze spatřovat obrovské změny na trhu práce, a to nejenom ve vývoji nezaměstanosti, ale rovněž v zavádění organizačních změn, které ovlivňují přilákání nových i udržení současných zaměstnanců, kdy např. z benefitu práce z domova se stala v některých odvětvích přímo nutnost.
Předkládaná publikace poskytuje studentům přehled o problematice systémů řízení. Tato publikace se zaměřuje na systém řízení kvality (QMS), systém řízení bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci (BOZP) a systém řízení environmentu (EMS).
Vyjednávání a řešení konfliktů představuje souhrn základních poznatků z oblasti konfliktů a možných přístupů k jejich řešení. Zaměřuje se na strategie, roli řešitele a nejvhodnější způsoby řešení konfliktů s akcentací na vyjednávání a na mediaci.
Učebnice předkládá objasnění pojmů bezpečnost, hrozba a rizika, a vysvětluje, co nás ohrožuje. Ambicí tohoto učebního textu je vést studenta k tomu, aby se orientoval v jednotlivých krizových stavech.
Učební text Psychologie práce a organizace seznamuje čtenáře se základními poznatky tohoto vědního oboru, nastiňuje jeho vývoj a možnosti a meze jeho využití v pracovním životě jedince i organizace.
Studijní text je postaven na pojetí krizového managementu v širším významu a dává komplexní pohled na celou problematiku.
Vysokoškolská učebnice je určena primárně studentům, kteří se věnují problematice vzdělávání dospělých v příslušném předmětu na Vysoké škole ekonomie a managementu v Praze.
Sociologický výzkum je velmi široká oblast vědecké činnosti. Ambicí tohoto učebního textu je seznámit studenty VŠEM se základy sociologického výzkumu. Publikace Sociologický výzkum se věnuje celému procesu od teoretického a metodologického základu až po vytvoření závěrečné zprávy výzkumu a prezentaci výsledků.
Naši společnost považujeme za vyspělou občanskou společnost a lze konstatovat, že úroveň sociálních služeb tuto vyspělost reflektuje. Česká republika urazila od roku 1989 velkou cestu ve formování demokratických systémů a zároveň ve fungování sociálních služeb. Sociální služby jsou zajišťovány řadou odborníků z oblastí sociální práce, psychologie,...
Skripta Finanční management komplexně shrnují a pojednávají problematiku finančního managementu v rozsahu, který je nezbytný pro zvládnutí finančního řízení současného podniku. Problematika vychází z vymezení finančního managementu a jeho role, kterou sehrává v kontextu soudobého globalizovaného managementu.
Although the MOC is traditionally derived according to models and abilities of leaders, the new technologies are changing the subject of MOC. The topic of the change is often becoming management itself. It depends on the environmental dynamism, whether and how much managerial power the managers will hold and what takes over the technology.
Skripta jsou zaměřena na východiska managementu udržitelnosti, zejména na definici udržitelného rozvoje, jeho terminologický i historický vývoj, pilíře a cíle udržitelného rozvoje. Popisuje základní aspekty managementu udržitelnosti zejména s ohledem na vybrané 3 oblasti pro jeho podporu.
Učební text Obchodní dovednosti reaguje na potřebu změny v obchodní podnikatelské činnosti, a také na rozvoj a vznik nových teoretických a praktických disciplín zejména na vysokých školách. Slouží zároveň jako teoretická příprava pro praxi (management, marketing, obchodní dovednosti a další).
Manažerské systémové řízení pro 21. století vyžaduje změnu myšlení i nové manažersko-lídrovské kompetence. Základem nového přístupu je systémové myšlení a model učící se organizace, který byl vyvinut koncem 20. století na MIT v USA autorským týmem, vedeným Peterem Senge, a který prokázal, že učící se organizace a systémové myšlení mají nadčasový raison...
Management změny (MZ) je nadstavbou nad základy managementu firem. Posláním managementu změny je chránit zaměstnance před osobními, vztahovými a zdravotními důsledky stresu, když je organizace vystavena náhlé změně prostředí nebo ji sama vyvolá kvůli konkurenceschopnosti.
Tento učební text slouží primárně jako zdroj ke studiu v předmětu s názvem Sportovní management.Cílem je prezentovat základní teoretické poznatky ve vybraných tématech, které jsou pro názornostdoplněny o konkrétní příklady ze sportovní praxe.
Kvalitativní výzkum se mění v důsledku řady postmoderních vlivů, které změnily způsob, jakým je výzkum interpretován a chápán. Tato vysokoškolská učebnice předkládá souborné informace o kvalitativním výzkumu studentům, ale i odborné veřejnosti tak, aby bylo možné se seznámit s principy, postupy, vyhodnocením, zpracováním, interpretací a prezentací...
Tento učební text obsahuje přehled vývoje poznatků o vůdcovském chování, základních teoriích, koncepcích a definicích včetně praktických příkladů a cvičení.
Tato vysokoškolská učebnice předkládá souborné informace o talent managementu studentům, ale i odborné veřejnosti tak, aby bylo možné se seznámit s principy, modely, metodami, procesy postupy, vyhodnocením, se zpracováním, s implementací a využíváním talent managementu.
Vysokoškolská učebnice Organizační chování si klade za cíl přiblížit problematiku organizačního chování na základě integrovaného modelu a vysvětlit holistický pohled na témata, kterými se předmět zabývá. Poskytuje čtenářům teoretické zázemí, vymezit zákonitosti, pravidla a poznatky, které by měl absolvent stejnojmenného předmětu (kurzu) na Vysoké škole...
Osobnostní management je klíčovým faktorem pro úspěch v jakékoli sféře života. Ať už jde o rodinu, vztahy, kariéru nebo zdraví, osobnostní management nám umožňuje dosáhnout našich cílů a naplnit naše sny. Je to cesta sebepoznání, seberozvoje a seberealizace, která nás vede k tomu, abychom vzali život do svých rukou
Cílem textu není stát se „pouhou“ učební pomůckou. Přináší řadu poznatků a zkušeností z praxe a při jejich aplikaci do zvládání disponibilního času může pomoci jak při studiu, tak i v zaměstnání, a navíc i v osobním mimopracovním životě. Zahrnují tři důležité aspekty, které jsou vzájemně propojeny a týkají se každého člověka.
Značky dosud využívaly vztah, či postoj zákazníka ke klimatu také, avšak bez promítnutí logických, či zdůvodnitelných argumentů. Proto v této publikaci je využita technika typu AI nebo marketingové automatizace, aby omezení škod promítla do konkrétní situace zákazníka.
Nelze si představit organizaci bez managementu, stejně tak si nelze představit jakoukoliv práci bez praktického využití principů managementu. Postupně prochází vývojem, od nejjednodušších principů direktivního řízení, po moderní trendy, jako je například virtuální a diverzitní management.
V současné době se situace v podnikání mění velice rychle a je nezbytné na změny v okolí i uvnitř firmy adekvátně reagovat. Snahou managementu rizik je případné změny předvídat a připravit odpovídající reakci případně realizovat opatření, která sníží dopady těchto situací.
Text se snaží zdůraznit, že marketing zdaleka není jen reklama, ale že podstata marketingu je výrazně hlubší a odvíjí se od odpovědí na otázky co pro koho vyrábět.
Oblast mezinárodního marketingu je velmi rozsáhlá. Mezinárodní marketing ovlivňuje či přímo spoluvytváří obraz světové ekonomiky. Mezinárodní marketing využívá nejmodernější informační technologie a metody získávání a analýzy informací a dokáže vytvářet a implementovat strategie, které efektivně prodávají zboží v celosvětovém měřítku.
Vysokoškolská učebnice je věnována problematice organizační kultury jako klíčové determinantě dlouhodobé úspěšnosti organizace. Učebnice je určena studentům bakalářských, magisterských studijních programů, účastníkům celoživotního vzdělávání v kurzech MBA, manažerům, personalistům, ale i zájemcům z řad široké veřejnosti.
Učební text poskytuje studentům úvod do základů práva. Přináší odpověď na otázku co je právo a snaží se přinést základní orientaci v českém právním řádu. Učební text obsahuje výklad zejména z oblasti občanského práva, ale přináší i exkurz do práva správního a trestního. Pro praxi jsou přínosné zejména způsoby řešení sporů.
Učební text projektový management seznamuje čtenáře se základními pojmy a principy projektového managementu. V učebním textu jsou objasněny klíčové pojmy, organizace projektu, životní cyklus projektu, přístupy k řízení projektu a základní procesy projektového managementu
Cílem této publikace je seznámit studenty magisterských kurzů Vysoké školy ekonomie a managementu s problematikou systémů řízení. Tato publikace se zaměřuje na systém řízení kvality (QMS), systém řízení bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci (BOZP) a systém řízení environmentu (EMS).
Učební text prezentuje současný stav veřejné správy v ČR a vysvětluje nové trendy v rozvoji veřejné správy reflektující rostoucí komplexnost společenského vývoje i potenciál moderních technologií pro řešení aktuálních i nových problémů.
Výzkumy názorů personalistů na umělou inteligenci (AI) předpovídají negativní dopady na zaměstnanost a výzkumy techniků naopak zdůrazňují úspory nákladů. Předmět úvod do deep learning proto sbližuje extrémní názory doplněním informací kolem jádra umělé inteligence, aby ekonomům vysvětlil co brát v úvahu při výpočtu návratnosti jejího zavedení a manažerům...
Manažerské dovednosti jsou pojmem označujícím požadované dovednosti, kompetence současného manažera, kterými by měl disponovat, aby dokázal kvalitně zastat manažerskou funkci. Předkládaná publikace Manažerské dovednosti představuje základní studijní oporu zabývající se touto problematikou.
Projektové řízení nebo také projektový management souvisí s ostatními obory managementu a využívá i poznatků z psychologie, ekonomiky, matematiky, informačních technologií, operačního výzkumu a dalších.
Publikace se zaměřuje nejprve na to, co vlastně makroekonomie zkoumá, čímž vymezujeme makroekonomii vůči ostatním oblastem ekonomické teorie. Poté se zaměříme na klíčové makroekonomické jevy. Dotkneme se však také oblasti makroekonomické statistiky, neboť schopnost makroekonomie jevy analyzovat a hospodářské politiky reagovat je podmíněna právě...